Instagram’ınızı Büyütmenin Yedi Yolu
- Berk Aydoğan
- 22 Kasım 2021
- Blog, Sosyal Medya
- Etkileşim, Instagram, Takipçi
- 0 Comments
Bir içerik oluşturucu olarak yerel takipçi sayınızı artırmak önemlidir.
Verilere ve demografiye dayanan bir sektörde, ortak çalışan arayan markalar için hedef kitlenizin konumu önemli bir husustur. Çoğu zaman, Teknovia’nın müşterileri belirli müşterilerle bağlantı kurmak ister. Örneğin, bir Avustralya markası yerel müşterilere ulaşmak istiyorsa, doğru insanlara ulaştıklarından emin olmak için yüksek oranda Avustralyalı takipçisi olan etkileyicilerle işbirliği yapmak ister.
Peki yerel Instagram takipçi sayınızı nasıl büyütebilir ve yerel bir kampanyada onaylanma şansınızı nasıl artırabilirsiniz?
İlk olarak, kitle içgörülerinize bir göz atın. Orada, en iyi beş hedef kitle konumunuzun ne olduğunu keşfedebilirsiniz. Instagram’ın analizleri yakın zamanda güncellendi, bu nedenle kitle analizlerinizi nasıl bulacağınız aşağıda açıklanmıştır:
#1 Profilinize gidin ve Öne Çıkanlar’ın hemen üzerinde bulunan İstatistikler düğmesini tıklayın.
#2 Genel Bakış altında Toplam Takipçi’yi seçin.
#3 Başlıca konumlara gidin ve Şehirleri seçin. Bu, en iyi beş takipçi konumunuzun dökümünü gösterecektir.
Bu verileri inceledikten sonra, işin nerede yapılması gerektiğini daha iyi anlamalısınız. Kendinizi sorumlu tutmak için makul bir hedef belirlemenizi öneririz. Bahsettiğimiz gibi markalar genellikle pazarlamak istedikleri ülkede takipçisi olan içerik oluşturucularla çalışmak isterler. Müşterilerimizin çoğu için bu, minimum %20 civarındadır, bu nedenle bu yerel kitle yüzdesini başlangıç hedefiniz yapın.
Şimdi işe koyulma zamanı. Aşağıdaki yerel Instagram’ınızı büyütmenin yedi yolu:
1. Yerel topluluğunuzu takip edin ve onlarla etkileşim kurun
Takipçilerinizi genel olarak büyütürken Instagram’da benzer düşünen kullanıcılarla etkileşim kurmak birinci öncelik olmalıdır, bu nedenle yerel kitlenizi büyütmek için aynı yöntemi kullanın, ancak yerel halkla etkileşime bağlı kalın.
Sizinle aynı ülkede yaşayan kullanıcıları takip edin ve onlarla etkileşim kurun – gönderilerini beğenin, anlamlı ve düşünceli yorumlar bırakın, Hikayelere yanıt verin ve DM’lere yanıt verin. Her gün birazcık topluluk yönetimi, yerel takipçi sayınızı organik olarak büyütmenize yardımcı olacaktır.
2. Konumunuzu coğrafi olarak etiketleyin
Yerel kitle erişiminizi en üst düzeye çıkarmak için bu aracı hem Instagram gönderilerinizde hem de Hikayelerinizde kullanın. Popüler bir kafe veya güzel bir mekan gibi popüler bir yerdeyseniz, coğrafi etiketinizi o noktaya özel yapın. Değilse, sadece şehrinizi coğrafi olarak etiketleyin ve kısa sürede sizi yerel halkın radarına sokun.
Coğrafi etiketleme içeriği, takipçiler arkadaşlarıyla hikayeler paylaşabileceğinden yerel ‘ağızdan ağza’ yol açabilir ve kuyruk etkisi, yerel Instagram takipçi sayınızın artması anlamına gelir.
3. Yerel hashtag’leri kullanın
Coğrafi etiketlemeye benzer şekilde, yerel hashtag’leri kullanmak, yerel halkın radarına girmenin ve içeriğinizin doğru kişilere ulaşmasını sağlamanın harika bir yoludur. Örneğin, İstanbul’daysanız #istanbul , #istanbulboğazı veya #istanbuldayasam gibi popüler ancak İstanbul hedefli hashtag’leri kullanın.
Bu hashtag’leri sıklıkla kullanan ve hatta takip eden diğer İstanbul sakinleri, içeriğinize maruz kalacak ve aynı içeriğin daha fazlası için sizi takip etmeye karar verecek.
4. Bulunduğunuz yere bir Hikaye Vurgusu ayırın
Sürekli dışarıdaysanız ve yerel kafelerinizi, mağazalarınızı veya plajlarınızı coğrafi olarak etiketliyorsanız, tüm hikayeleri öne çıkanları şehrinize ayırın. Bu, şehirler arası büyük bir gezginseniz, kendi ülkeniz için de işe yarayabilir.
Yerel hikayelerinizi öne çıkanlar olarak düzenlemek, potansiyel yeni takipçilerin kendi şehirlerinde ortak bir deneyimle ilişki kurmasına olanak tanır ve belki de yemek yiyebileceğiniz, alışveriş yapabileceğiniz ve görebileceğiniz yer önerileri için size bakabilir.
5. Dili konuşun
Yeni taşındığınız ülke farklı bir dil konuşuyorsa, öğrenmek için zaman ayırın. Her iki izleyiciyi de memnun etmek için altyazınızın çevrilmiş bir sürümünü ekleyin veya ana dilde bazı hashtag’leri eklemeyi deneyin.
Yerliler sayfanızla karşılaştığında, içeriğinizi çok daha kolay anlayabilir ve ilişki kurabilirler. Bu, onların ‘Takip Et’ düğmesine basıp yerel topluluğunuza kalıcı olarak katılmalarını sağlamanın hilesi olabilir.
6. Yerel markaların sizi fark etmesini sağlayın
İçeriğinizin herhangi bir marka tarafından yeniden paylaşılması, organik takipçi artışı elde etmenin mükemmel bir yoludur. Ancak yerel markaların içeriğinizi fark etmesini ve yeniden paylaşmasını sağlamak, bu yeni takipçilerin çoğunlukla yerel olmasını sağlamanın yolu.
Nereye giderseniz gidin ve Instagram için bir fotoğraf çekin, her zaman markayı, şirketi veya konumu etiketleyin ve bunlardan bahsedin. Bu, onlara önce içeriğinizi fark etme ve ikinci olarak çalışmanızı kendi hesaplarında yeniden paylaşma olanağı sağlar.
Sayfanızın takipçi sayınızı artırmanıza yardımcı olacak daha fazla ipucuna mı ihtiyacınız var? İşte yedi tavsiyemiz için tıklayın.
Related Posts
- Berk Aydoğan
- 24 Kasım 2021
Markaların Sosyal Medyada Yaptığı 6 Yaygın Hata
Güçlü bir sosyal medya varlığı, şirketlerin yeni kitlelere ulaşmasına, sadık marka sa ..
- Berk Aydoğan
- 25 Kasım 2021
Instagram Mağazaları Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
Sosyal ticaretin son yıllarda önemli ölçüde arttığı bir sır değil. Aslında, 18 ila 3 ..